Saa omale toimiv digiturunduse plaan, mille üle uhkust tunda

Digiturunduse plaan

Kui esmapilgul mõelda, siis digiturunduse plaan ei tundugi niivõrd keeruline. Teen kodulehe valmis, panen Facebooki mõned postitused ja saadan paar uudiskirja ning ongi valmis. Nüüd peaks ju kliendid tulema. Tegelikult see päris nii lihtne ei ole ja vaja mõelda pikaajalisemalt ning strateegilisemalt. Aga kuidas seda internetiturunduse plaani siis teha? Sellest tänane postitus ülevaate annabki ja loodame, et sellest on Teile palju abi!

Kõigepealt räägiks kiirelt lahti, et mida me digiturunduse või internetiturunduse all mõtleme. Internetiturundus ise on oma olemuselt turunduseesmärkide saavutamine läbi digitaalse tehnoloogia ja seejuures on see üks kuluefektiivsemaid turunduskanaleid (loe lähemalt ka blogilugu digiturunduse olulisusest). Digiturunduse all võibki mõelda kõiki kanaleid, kus kasutatakse digitaalselt tehnoloogiat, nt. kodulehte, aplikatsioone, sotsiaalmeediat, virtuaalreaalsust, optimeerimist (SEO) ja muid sarnaseid tehnikaid.

Teisalt peab rääkima digiturunduse puhul, miks see niivõrd oluline on? Peamine põhjus on selles, et inimesed veedavad täna internetis rohkem aega kui kunagi varem. 2015. aasta uuringust selgus, et eestlased veedavad keskmiselt 2 tundi igapäevaselt internetis surfates. Kui see aeg juba nädala ja kuu lõikes mõelda, siis on see vastavalt 14 ja 60 tundi, mis on inimese ajast väga suur osa. Lisaks on täna suur osa meie klientidest valdavalt internetis. Seega muutub see aasta-aastalt järjest olulisemaks ja seetõttu on oluline, et ettevõtetel oleks detailne ja ülevaatlik digiturunduse plaan.

Kuidas luua detailne ja ülevaatlik digiturunduse plaan?

Kõigepealt on esimene asi mõelda ettevõtte üldise eesmärgi peale, millest suurel enamusel on käibe ja kasumi kasvatamine.

Digiturunduse plaani osad

Digiturunduse plaan võiks soovitatavalt ettevõttel juba varasemalt olemas, sest muidu teete lihtsalt kampaaniaid internetis, kuid pole konkreetset plaani, kuhu soovite jõuda. Esimese asjana pange paika konkreetne strateegia – nt. soovime tõsta kodulehe päringute arvu kvartalis 50 võrra! Siis saate ka plaani täitmist jälgida ja vajadusel muuta. Lisaks aitab plaan paika panna ka internetiturunduse pikaajalisemad plaanid ja struktuurse tegevuse.

Olen rääkinud paljude turundajatega ja enamik neist on leidnud parimad kanalid just katse eksitus meetodil. Seega soovitame ka ise proovida erinevaid kanaleid ja seeläbi leida just need parima teie ettevõttele. NB! Oluline on siinkohal tähele panna, et kunagi ei sobi kõigile üks lähenemine ja seetõttu tasub uurida erinevaid võimalusi.

Järgnevalt räägime põgusalt komponentidest, millest peaks digiturunduse plaan koosnema:

  1. Koduleht ja selle ehitus – Ettevõttel veebileht on üks turunduse nurgakivisid ja oluline on, et see ka päringuid ja müüki toob ning kõik need tegevused oleks mõõdetud. Nt. kust kanalist tuleb kõige rohkem müüki, päringuid vms. (Kodulehe tegemisest loe lähemalt postitusest veebilehtede ABC
  2. Kodulehe optimeerimine ehk SEO – Kodulehega käib väga tugevalt kaasas optimeerimine, mille kasu on tõsta veebileht Googles võimalikult kõrgele ja seeläbi suurendada külastajate arvu, päringute arvu ja müüki. Nt. täna ei lähe 60-80% külastajaid Google esilehest edasi ja seega on väga oluline olla kõrgel positsioonil. (SEO-st on võimalik lähemalt lugeda meie optimeerimise postitusest)
  3. Sotsiaalmeedia – täna on sotsiaalmeedia üks arvestatavamaid jõudusid internetiturunduse maastikul. Täna on enamikel ettevõtetel Facebooki konto, osadel ka Instagrami konto ja need, kes jõuavad veelgi rohkem on Youtube, LinkedIn, Twitter või muu kanal jne. Nende kanalite eesmärk on olla seal, kus on ettevõtte klient ja pakkuda läbi väärtust loova sisu just seda õiget sõnumit, mida nad nutitelefoniga õhtuti otsivad. Loe lisaks artiklit – Sotsiaalmeedia roll on kasvanud möödapääsmatult suureks google-adwords nouanded2
  4. Google Adwords – Google reklaamteenus on täna alustavale ettevõttele üks parimaid viise, kuidas kuluefektiivselt kliente leida ja väikestele ettevõtetele on AdWords tõhus vahend saada enda leheküljele liiklust juurde, oma tooteid turundada ja seekaudu lõpuks ka oma müüki kasvatada. Adwordsi reklaamidega jõuad just nende klientideni, keda soovid, sest inimesed kasutavad otsingusõnu, et leida teatud toodet või teenust ning ettevõtte saab kuvada antud märksõnadele sobivat reklaami. Soovitame lugeda põhjalikku Google Adwordsi artiklit, mis räägib selle kasulikkusest.
  5. E-postiturundus – Fakt on see, et e-mailiturundus on kõige tasuvam kanal. Tekib küsimus kuidas? Vastus on lihtne: Marketing Inseder Groupi andmetel 58 protsenti inimestest kontrollib oma e-postkasti enne kui ühtegi teist sotsiaalmeedia kanalit ning 66 protsendi kontaktide ostud on sooritatud e-kirja lugemisest ajendatult. Campaign Monitor kirjutab, et 53 protsenti e-kirjadest avatakse. Lisaks ütleb statistika, et just e-posti turundus on investeeringute suhtes kõige tasuvam turunduskanal ehk kõrgeima ROIga. Näiteks, e-kirja väljasaatmine kampaania raames ei ole kuigi (raha)kulukas viis oma uudistoodetest või üritustest teada andmiseks. Seega soovitame luua oma ettevõttel Mailchimpi, Sendsmaily või Getresponse konto ja sealt alt saata oma potentsiaalsetele klientidele väärtuslikku ja huvipakkuvat sisu ning materjale.
  6. Sisuturundus – See on viimase aja üks kuumimaid turundustrende. Sisuturundus on põhimõtteliselt turundusstrateegia, mis keskendub huvitava, kasuliku ja järjepideva sisu loomisele ja levitamisele, eesmärgiga võita ja hoida konkreetse sihtgrupi tähelepanu, kasvatades seeläbi müüki.  Peamisteks sisuturunduse vahenditeks on erialane blogi, sotsiaalmeedia kanalid, podcastid, e-postiturundus jne võimalusi on palju. Lisaks on sisuturunduse üks suuremaid eeliseid, et see aitab kaasa väga suurel määral kodulehe optimeerimisele ehk SEO-le.

Lisaks kui oled eelpool nimetatud asjad juba väga heale tasemele saanud, siis edasijõudnutele soovitame järgmist:

  1. A/B testimine – ehk teisisõnu erinevate lehtede näitamine erinevatele klientidele eesmärgiga tõsta müüki, päringute arvu või muud eesmärgipärast. A/B testimise teeb just oluliseks see, et kunagi ei tea, mis on need punktid miks klient eelistab sinu ettevõtte tooteid või teenuseid. Näiteks klient A soovib, et oleks pilt ja video, kuid klient B soovib ainult teksti. Samas variatsioonide analüüsi tulemus on just pilt ja video ning pikem tekst. Seega A/B testimine igati omal kohal ja seda tasub kindlasti proovida. Headeks tööriistadeks on Optimizely, Google Optimize ja WVO.
  2. MüügitunnelMüügitunneli planeerimine – on tulevikus järjest tõusev rohkem esile kerkiv küsimus, sest selle eesmärk on juhatada külastajad, potentsiaalsed kliendid ja kliendid just läbi selle teekonna, mida sinu ettevõtte sooviks. Näiteks avalehele maandudes sooviksite, et inimene vaataks läbi veel teenused ja teenuste kirjeldused ning alles seejärel jõuaks vormi täitmiseni või müügini. Selleks pole teil vaja teha muud, kui aidata erinevate vahendite abil (üleskutsed, linkimised, videod, pildid, vormid) potentsiaalsel kliendil jõuda tulemuseni luues talle samal ajal väärtust.
  3. Konversioonidele optimeerimine – teisisõnu võib nimetada seda päringute suurendamise teaduseks. Konversioonide optimeerimise suurem eesmärk on muuta täna kodulehel käivad külastajad ja potentsiaalsed kliendid ostjateks, kasutades erinevaid tehnikaid. Üheks näiteks on pakkudes tasuta erinevaid valdkonnaga seotud materjale (raportid, e-raamatuid), webinare, õppevideosid ja teisi vajaminevaid materjale. Ühe väärt materjali, kuidas konversiooniprotsess välja näeb, on kokku pannud Hubspot.

Kokkuvõtteks

Lõpuks soovitame, et rakendaksite neid eelpool nimetatud punkte, mis peaksid tõstma ettevõtte turunduse uuele tasemele. Kui esialgu tundub keeruline, siis soovitame alustada ühest ja liikuda samm-sammult teiste juurde. Aga nagu öeldakse on kõige olulisem alustada. Seega soovime kõigile edu digiturunduse plaani loomisel.

Autor: Veiko Ristissaar

Kui Sinu ettevõttel puudub digiturunduse plaan, siis kirjuta meile ja aitame hea meelega selle luua ning teostada! Saavutame koos selle ja järgmise aasta parima müügitulemuse! Kirjuta meile info@digiturundus.ee või täida allolev vorm!

[contact-form-7 id=”661″ title=”Võta meiega ühendust”]