Tänapäeval üks enim kasutatav ja tulu toovam sotsiaalmeedia platvorm on Instagram. Antud platvormi kasutatakse piltide jagamiseks, mida kasutab maailmas üle 800 millioni inimese kuus, rohkem kui 60 million pilti postitakse igapäevaselt ning 1.6 miljardit like-takse. Lisaks on kanalile tekkinud vägagi suur number influencereid, keda jälgivad suures koguses inimesi, kes turundavad teenuseid või tooteid.
Õige strateegiaga on võimalus ka Sinul jõuda Instagramis turundusega tippu, kuid see pole lihtne. Ei pruugi olla sugugi kerge välja mõelda postitusi, mis haaraksid sihtrühma ja töötaksid kõige paremini Sinu kasvavale jälgijaskonnale. Seetõttu on siin 8 võimsat kuid lihtsat nippi, mida saaksid Sina kasutada, et pöörata Instagram enda kasuks.
- Tee endale ärikonto (business profile)
Enne, kui Sa oma äri Instagramis turundama hakkad, tee endale ärikonto. Nii saavad jälgijad kohe aru, mis valdkonna ning mis ettevõttega on tegu. Peale selle saavad potentsiaalsed kliendid võtta Sinuga kiirelt ühendust, Instagram on juba kerge analüütika töö Sinu jaoks ära teinud ning saad kergelt koostada oma konto jaoks mõeldud reklaame.
Selleks kasuta alljärgnevaid juhiseid ning seejärel täida Instagrami poolt palutud info.
Lõpuks, kui oled mõistnud kuidas Instagrami ärikontot hallata, saad kasutada seda statistika jälgimiseks ning oma sihtrühma mõistmiseks.
- Mis teeb Sinu konto eriliseks?
Inimestele meeldib vaadata kontosi, millel on välja kujunenud teema. Keegi ei taha jälgida kontot, kes üks kord postitab pilte toidust, teine kord hoopsiki millestki muust, mis ei pruugi teda kõnetada.
Esimesena määra kindlaks oma sihtrühm ehk mõtle, mida Sinu klient väärtustab ja sooviks oma ajajoonel näha. Seejärel veendu, et Su konto näeks visuaalselt hea välja. Kui keegi satub Sinu feedi vaatama, siis see peab olema visuaalselt ilus ja unikaalne. Veelgi kergem viis seda teha on näiteks kasutada kõikide oma fotode peal samat töötlust või filtreid. Kõige parem on aga see, kui leiaksid midagi, mis eristaks Sind teistest sarnastest kontodest.
Näiteks Mike Mattera on fotograaf, kuid mitte tavaline. Ta on leidnud tee inimeste südametesse oma imeilusate päikeseloojangutest tehtud piltidega, mis on töödeldud veelgi kenamaks. Kusjuures, osad pildid ei pruugi ollagi isegi tehtud päikeseloojangu ajal, vaid on puhas pilditöötlus. Kas saad ka äkki Sina oma töötlusoskuseid kuidagi ära kasutada?
Samamoodi on tulnud Mustamäe Elamusspa vägagi loova lahenduse peale. Rohkem Mike Mattera konto sisu saad vaadata Instagramis @witness ning rohkem Mustamäe Elamusspa Instagrami sisu saad vaadata @elamusspa.
- Märka oma jälgijaid ja kaasa neid oma tegemistesse
Instagramis töötab inimeste vaheline suhtlus. Vasta oma postituste kommentaaridele, esita postitades küsimusi, lase sõpradel tagida. Mida rohkem tekib postituste alla kommentaare, seda suurem on ka postituse levi. Instagrami algoritm aitab Sinu postituse levitada kui näitad ise aktiivsust üles.
Sinu jälgijaskond võib olla kui tahes suur või väike, kuid Sa ei tohiks neid unustada. Sinu jälgijad ei pea olema ainukesed, kes engage’vad, seda saad teha ka Sina nende peal.
Näiteks paljud ettevõtted kasutavad #regram taktikat. Nimelt kliendid panevad kasutades nende toodet üles pildi ning ettevõte kasutab kliendi postitust ka enda konto all. Kellele ei meeldiks olla mõne hea ettevõtte poolt olla märgatud? See loob ka usaldust Sinu ja Su praeguste kui katulevaste klientide vahel.
Võid ka luua mingi hashtagiga kampaania. Näiteks kosmeetikafirma NYX kasutab tag’I #nyxcosmeticsbaltics, mida kasutades valib ettevõte välja pidevalt klientide pilte, mis postitatakse ka ettevõtte kontole.
Teisi NYX Cosmetics sarnaseid postitusi saad vaadata @nyxcosmetics_baltics.
Lisaks võid ka oma klientide pilte panna meeldivaks või vahest ka mõni armas kommentaar jätta, mis näitab, et Sinu kontot ei juhi robotid, vaid inimesed kellega samastuda. See toimib ka hästi kontode peal, mis sarnanevad Sinu omaga.
Instagram Live on hea viis kuidas kaasata oma jälgijaid oma tegevustesse juhul kui
Sul on juba olemas suurem arv jälgijaid. Lives võid teha näiteks küsimustele vastamist, toote tutvustusi või näiteks kasutada ära influencereid. Mõtle, mis võiks olla Su live’i eesmärk ning kuidas saaksid võimalikult palju inimesi panna Sinust rääkima või Sinu kontoga engage’ima.
Storysi tehes võiksid teha pigem polle, et oma jälgijatega suhelda – lase nendel küsida ning ära unusta seda teha ka ise.
- Postita õigel ajal
Selleks pead kasutama veidi loogikat kui ka jälgima oma jälgijaskonna tegevust. Näiteks kella 8-9 ajal inimesed hakkavad valmistuma tööks või kooliks ja vaatavad kiirelt üle uudised ja sotsiaalmeedia. Või näiteks öösel 12 ajal, kui inimesed võiksid juba magada, on paratamatult suur hulk inimesi üleval ning surfavad internetis.
Instagram lubab sul jälgida, millal on just Sinu jälgijad aktiivsed ning võib ka pisut varieeruda eelnevaga. Just seetõttu pead Sina katsetama millal, kus ja mida postitada.
Postitada võiks 1-2 korda päevas, kuid mitte vähem ega rohkem. Seda nendel päevadel, kui Su jälgijad on kõige rohkem aktiivsed. Selleks on erinevad rakendused, mis aitavad Sul paika panna, millal postitus üles läheb. Need on näiteks Hootsuite, Buffer või CoSchedule.
- Kasuta mõõdukalt ja loovalt hashtage
Tehes Instagramis turundust peaksid oma postitustes kasutama nii madala kui kõrge konkurentsiga hashtage oma postitustes kui ka bios. Hashtagide kasutamine oma postituses on kui tasuta reklaam – see tähendab, et hashtagide kasutamine aitab sul jõuda suurema hulga inimesteni ehk potentsiaalsete klientideni. Soovitatav hashtagide arv ühe postituse all on optimaalselt 10-15. Hashtage luues aga peaksid olema loominguline ning jagama seda ka teistes kanalites. Ole võimalikult loov ning mitte kunagi igav!
Kasuta oma postituse all hashtage, mis lähevad kokku su brändi ja postituse sisuga. Õigeid hashtage kasutades
leiavad Su potentsiaalsed kliendid ja jälgijad kergelt üles.
Näide, kuidas on Ameerika tõsieluseriaali Project Runway hashtagi kasutanud ka välireklaamis:
- Kasuta influencerite abi
Kõige kergem viis potentsiaalsete klientideni jõudmiseks on kasutada influencerite abi, kellel on juba olemas suur jälgijaskond. Aina rohkem inimesi ostavad teenuseid või tooteid selle järgi, mida inimesed kasutavad, keda jälgitakse kuna neid usaldatakse.
Seetõttu peaksid leidma influenceri, kes kuidagi samastub Sinu toote või teenusega või omab samat sihtrühma. Pea meeles, et ei ole alati just arukas kasutatud suurt tuntud influencerit, kes küsib kõrget hinda ning iga teine postitus on tal reklaam. Võid ka teha ühisturundust mõne teise ettevõttega, mis ei ole küll konkurent, kuid kuidagi moodi siiski seotud Sinu omaga.
Näiteks saab tuua Sportland Eesti, kes on ka varem tunnustatud hea turunduse eest.
- Anna edasi mõttega sisu
Öeldakse, et pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna, kuid Instagramis see ei kehti. Oma postituste alla kirjuta pealkiri, mis annaks edasi mingit lugu, üleskutset (call-to-action) või mingit emotsiooni. Näiteks teeb nii National Geographics:
Sisu tootes peaksid olema inspireeriv ja loominguline. 60% inimestest otsivad Instagramist inspiratsiooni ja 40% jagavad oma elus toimuvat. Inimesed postitavad oma elus toimuvaid hetki ilustades ning elavad välja oma unistusi ja tahavad neid ka Sinuga jagada. Nii teevad ka meile tuntud eestlased @juhanisarglep ja @katrikats, keda iseloomustavad hashtagid nagu #travellerlife ja #couplegoals.
- Jälgi mõõdikuid ja tee järeldusi
Sa ei saa oma turundusstrateegiat arendada ja parandada kui Sa ei tea, kuidas Su lehel läheb. Kui sul on mõõdetavad tulemused siis saad teha ise järeldusi, mis toimib ja mis mitte.
Selleks on juba Instagrami sisseehitatud rakendus Instagram Insights, mis on lihtsasti kasutatav ning saad kätte kõik üldise analüütika nagu postituste statistika, profiili vaatamiste statistika, konversioonid, story’de statistika jms.
Kui soovid seda kõike uurida süvenenumalt, on olemas mitu tasuta rakendust, mida kasutada. Nende kohta saad lugeda siin.
Kokkuvõte
Tänapäeval on sotsiaalmeedia vägagi võimas platvorm, mida ära kasutada oma toote või teenuse turundamiseks kui osata seda kasutada. Selleks tuleb osata mõelda, kuidas saaksid oma sihtrühmale läheneda, kuidas saaksid teisi kontosi ära kasutada, mõelda kuidas, millal ja mida postitada ning tuleb osata oma tulemusi analüüsida ja järeldusi teha.