Käes on uus aasta ja aeg on vaadata üle, mida toob aasta 2018 internetiturunduse maastikul.
Tänavu on see veelgi põnevam kui möödunud aastal. Samuti selleks, et oleks lihtsam turundada anname sulle kätte õiged suunised ja tööriistad, et pihta hakata. Blogiloos teeme ülevaate sisuturundusest, videote pealekasvust ja vajalikkusest, sotsiaalmeedia, nutitelefonide kasvust, Augmenteeritud reaalsusest, tehisintellekitst , otsingumootorite optimeerimisest häälkäsklustele jpm. Head lugemist!
Olulisimaks turunduse tööriistaks jätkuvalt sisuturundus
SmartInsights viis ka sel aastal maailma turundajate seas läbi küsitluse, et välja selgitada, mis saab nende hinnangul olema üheks olulisimaks turundustegevuse tööriistaks aastal 2018.
Küsitlusest võttis osa 850 turundajat erinevaist maailmapaigust.
Sarnaselt eelmise aastaga peab ka tänavu 20 protsenti vastanutest olulisimaks tööriistaks sisuturundust. See ei tule muidugi üllatusena, sest sisuturundus on siiski põhiline tööriist, mis annab selle „miski“ juurde nii digi- kui ka e-mailiturundusse, aga ka näiteks kodulehtede loomisesse.
Samuti peavad turundajad oluliseks erinevate turunduslike andmete mõõtmist. Nimelt on turundajad muutunud üha teadlikumaks, kuidas analüütilisi andmeid turunduskampaaniate jaoks tulemuslikult ära kasutada.
Kõrgele kohale on tänavu platseerunud ka tehisintellekt tähtsuse osakaal (AI) ja üha enam peetakse turunduses lugu arvutipõhistest süsteemidest. Sel aastal on antud kategooria ka esmakordselt nimistus esindatud.
Videote populaarsus on jätkuvalt kasvav
Sotsiaalmeedias on endiselt väga olulisel kohal videosisu. On olemas väga suur hulk erinevaid videoformaate nagu näiteks live-videod ja 360-kraadised videod, millega videoturundust teha.
Inc.com andmetel vaatab Facebookis videoid igapäevaselt 500 miljonit inimest ja YouTube’i videoid igapäevaselt 5 miljardit inimest. SnapChati tekib iga päev juurde 10 miljardit uut videot.
Mobiilses vahendis vaatab videoid 60 protsenti kasutajatest.
Go Globe on prognoosinud, et aastaks 2020 on kaks kolmandikku tehtavatest postitustest just videokujul.
Seega võib öelda, et aasta-aastalt liigub videote vaatamise ja tootmise populaarsus vaid tõusvas joones.
Video on turundustööriist, mis tasub kindlasti oma ettevõtte toodete või teenuste turundamiseks kasutusele võtta. Juba praegu on sotsiaalmeedias suur osa sotsiaalmeedias levivast sisust videokujul.
Sotsiaalmeedia kanalite trendidest
Instagram on muutumas turundajate silmis väärtuslikumaks kanaliks kui Facebook. Hiljuti andsid nad teada, et nende platvormi kasutab igakuiselt 800 miljonit inimest. Instagram tuli hiljaaegu välja ka tööriistaga Instagram Stories, mis muutus kiirelt kasutajate seas ülipopulaarseks. Täna pööravad paljud turundajad silmad just Instagrami poole, sest antud platvorm pakub laialdasi ja mugavaid võimalusi just oma ettevõtte turundamiseks.
Twitteri tähesära on samas hakanud hääbuma. Nad ei suutnud 2017. aastal oma kasutajate arvu kasvatada. Pigem on nad suunanud oma energia kasutajasõbralikkusele kui oma reklaamiplatvormi arendamisele mistõttu paljud ettevõtted kasutavadki üha rohkem teisi sotsiaalmeediakanaleid oma teenuste ja toodete turundamiseks. Sama trend jätkub ka 2018. aastal, kui nad midagi uuenduslikku ette ei võta.
Samal ajal on aga LinkedIni populaarsus tõusnud. Nimelt viisid nad läbi mitmeid parendusi oma lehel, et muuta see mugavamaks keskkonnaks nii ettevõtetele kui ka turundajatele. Tänu sellele võib LinkedIn populaarsus tõusta 2018. aastal B2B turundajate seas veelgi.
Kõige rohkem kasutatakse internetis käimiseks mobiiltelefoni
Mobiiltelefoni kasutab täna internetis surfarmiseks üle 50 protsendi inimestest. Mobiiltelefonis internetti kasutavate inimeste osakaal on tõusnud aasta-aastalt 25 protsenti.
Sülearvutite ja lauaarvutite kasutab 43 protsenti, mille kasutuse osakaal on aastatega langenud 19 protsenti. Samuti on langenud ka tahvelarvutiga internetis surfamise populaarsus.
Augmenteeritud reaalsus muutub üha populaarsemaks
Augmenteeritud reaalsus (AR) pakub võimalust näha füüsilisi objekte oma ekraanil täpselt nii nagu reaalses elus. Virtuaalreaalsusest erineb see sellevõrra, et virtuaalreaalsuses me näeme objekte ekraanil, kuid neid pole seal füüsiliselt reaalselt olemas.
Tänaseks on augmenteeritud reaalsusega seotud äppe palju rohkem kui aasta tagasi (siis, kui alles uus ja värske Pokemon Go välja tuli). Täna kasutatakse AR-süsteemi paljude mängude puhul.
Ka telefone on hakatud spetsiaalselt AR-i silmas pidades välja töötama. Apple teatas just hiljuti, et Apple 8 ja X on spetsiaalse sisseehitatud kiibiga, mis võimaldab saada erakordse AR-kogemuse.
Lisaks mängudele on ka äppidel (nagu Snapchat või Instagram) olemas spetsiaalsed filtrid, mis lubavad kasutajatel teha endast pilti virtuaalsete tegelaste või kuulusustega.
Kui sinu eesmärk on, et sinu tooted oleksid nähtavad koheselt kliendi elutoas või soovid, et nad saaksid su poodi virtuaalselt külastada, siis peaks just AR olema kindlasti sinu turundusstrateegias sel aastal fookuses.
Tehisintellekt ehk Artifical Intelligence
Tehisintellekti (Artifical Intelligence – AI) populaarsus jätkab oma tõusuteed ka uuel aastal.
AI robotid on võtnud üle mitmeid inimese rolle, mis annavad ettevõtte töötajatel võimaluse pühendada oma tähelepanu aeganõudvamatele ja detailidesse süvenemist vajavatesse tööülesannetesse. Seega n-ö baassuhtluse teevad töötaja eest ära AI robotid.
Ka möödunud aasta trende analüüsides tõin välja just nimelt ChatBotid, mida üha enam kasutusele võetakse. Tegemist on programmidega, mis suhtlevad inimestega sõnumiäppide vahendusel. Kindlasti olete tähele pannud, et mõne ettevõtte kodulehel hüppab all paremal nurgas lahti suhtluskastike, kus tervitab sind ettevõtte töötaja ja pakub oma abi. Selle näol ongi tegemist ChatBotiga, mis võimaldab ettevõttel olla kliendi jaoks 24/7 olemas.
Olemas on ka AI tööriistad. Nimelt mõõdavad nad tarbijate käitumist. Kui käitumise mõõdikud on käes, teevad nad vastava otsuse ise ära vastavalt ettevõtte eesmärkide täitmisele, mis on nendesse eelnevalt programmeeritud.
Kuigi AI populaarsus kasvab, on siiski turundajate seas tunda ka teatavat ettevaatlikkus. Uuringu põhjal tunneb 34 protsenti turundajatest end AI puhul, et nad pole selle kasutuselevõtuks veel valmis.
Seega ongi uuel aastal õige aeg võtta ohjad enda kätte ja pöörata pilk AI poole, sest see annab sulle teiste konkurentide seas edumaa. Konkurentide seas, kes pole veel AI-d avastanud või päris täpselt enda jaoks selgeks mõelnud, kuidas AI enda ettevõtte kasuks tööle panna.
Influencer marketing – tõusev trend
Aastast aastasse muutub turundamine mõjukate inimeste kaudu üha populaarsemaks.
Aastaks 2018 prognoositakse, et ettevõtted tahavad üha enam oma tooteid ja teenuseid turundada just mõjuvõimsate isikute kaudu, kelle olemus võib muuta kellegi ostukäitumist ja/või tarbimist.
Mõjukate puhul pole tegemist kõikidele teada tuntud inimestega vaid pigem nendega, kes on just mingis teatud eluvaldkonnas, kategoorias või sotsiaalmeedia platvormil tuntud. Näiteks ei pruugi mõjukal isikul olla suurt Facebooki jälgijaskonda, kuid samas on tal suure jälgijate arvuga Instagrami konto, mis teeb temast ideaalse mõjuka isiku suure Instagrami turunduskampaania läbiviimiseks.
Selleks, et leida enda jaoks õige mõjukas inimene, tuleb leida vastused kolmele küsimusele:
- Kas too mõjukas isik promob enda kanalites sinu toodetele sarnaseid teemasid, asju või teenuseid?
- Mis platvorm (Facebook, instagram, youtube, blogi vms) tooks sinu lehele kõige rohkem liiklust juurde või suurendaks sinu toodete ja/või teenuste müüki?
- Kuidas soovid, et mõjukas inimene sinu tooteid reklaamiks?
Inc.comi andmetel planeeris eelmisel aastal 84 protsenti turundajatest vähemalt ühte kampaaniat mõjuka inimesega. Ettevõtted teenisid 6,50 dollarit iga investeeritud 1 dollari pealt mõjutusisikutega turunduskampaaniast.
95 protsenti turundajatest, kes kasutavad mõjutustusisikustega turundusstrateegiat usuvad, et see on efektiivne ja eeldatavasti tõuseb sel aastal selle kasutuselevõtt veelgi.
Otsingumootorite optimeerimine häälkäsklustele
Eelmisel aastal tehti 20 protsenti online’i otsingutest häälkäskluse abil. Aastaks 2020 ennustatakse, et selle osakaal kasvab 50 protsendini. Nii nagu turundajad on seni oma otsinguid optimeerinud veebi ja nutitelefonide jaoks, tuleb nüüdsest hakata optimeerima ka oma otsinguid häälkäskustele sobivaks.
Trükimustaga on märksõnad erinevamad kui häälkäskluste puhul. Kirjalik otsing on üldiselt lühike ja konkreetne, samas kui häälkäsklusega otsing pikem ja keerulisem.
Selleks, et optimeerida oma häälkäsklusega tehtavaid otsinguid, tuleb kuulata ja teada saada, mida kliendid sinu kohta räägivad. Seejärel tuleb see teadmine rakendada oma ettevõtte otsingu orgaanilisse kui ka makstud otsingute ridadesse.
Fookus generatsioon Z-ile
Paljud ettevõtted on aastaid oma energia fokusseerinud Y-generatsioonile (tuntud ka kui
millenniumi generatsioon). Uuel aastal suunavad paljud turundajad oma fookuse aga Z-generatsioonile.
Z-generatsioon on sündinud vahemikus 1990 kuni 2000. Tänaseks on nende tarbimisharjumused hoopis teistsugused, kui nende eelkäijatel. Ettevõtted peavad tegema taustatööd, kuidas just Z-generatsiooni tähelepanu püüda. Tegemist on n-ö värske turuga, kelle suunas tööd teha.
Interaktiivne e-mailindus
E-maili turundus pole kaugeltki hääbunud. Hoopis väga populaarne ja aktiivne. Vastupidiselt igavatele uudiskirjadele, kus on vaid tekst ja paar pilti, soovitatakse võtta suund põnevate interaktiivsete e-mailide koostamisele. Nimelt, 2017. aastal oli interaktiivne e-mailindus üks top e-maili turunduse trende. See trend jätkub ka uuel aastal.
Kuidas rakendada interaktiivsust oma mailiturundusse?
- Kasuta reaalaja turundust
- Lisa kirjadele küsitlusi ja põnevaid teemakohaseid lühiülevaateid
- Integreeri videoid
- Lisa uudiskirja menüü kergemaks navigeerimiseks
- Kasuta piltide asemel GIF-e
- Märgi juurde ostukärud, kui haldad ka e-poodi
Veel pole hilja hüpata interaktiivse e-mailinduse “paati”.
* Uuel aastal on tähtis silmas pidada ka maikuus jõustuvat uut andmekaitsemäärust, mis lisab ettevõtjatele kohustusi! Määruse eesmärk on ajakohastada ning ühtlustada isikuandmete käsitamise nõuded kõigis liikmesriikides. Loe selle kohta lähemalt siit.
Kokkuvõttes võib öelda, et 2018. aasta on internetiturunduses väga visuaalne ja võib oodata ka uut hüppelist kasvu just tehnoloogia ja virtuaalreaalsuse trendide osas. Oma koht on siiski ka traditsioonilisematel turundustööriistadel nagu sisuturundus ja e-mailindus. Mida arvad sina tänavustest turunduse trendidest?
Kui soovid samuti oma ettevõttes kasutusele võtta uusimaid turunduslahendusi, siis kirjuta meile info@digiturundus.ee.
[contact-form-7 id=”661″ title=”Võta meiega ühendust”]
Kasutatud allikad:
- https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/10-marketing-trends/
- https://www.inc.com/bill-carmody/how-to-leverage-social-media-in-2018-a-video-marketing-guide-for-brands.html
- https://www.go-globe.com/blog/live-streaming-statistics/
- https://www.entrepreneur.com/article/300813
- https://www.oberlo.com/blog/marketing-trends
- https://www.quicksprout.com/2017/12/27/the-top-9-marketing-trends-to-look-for-in-2018/
- https://digitalmarketinginstitute.com/blog/2017-12-11-5-digital-marketing-trends-for-2018
- https://www.entrepreneur.com/article/305047
- http://www.aki.ee/et/eraelu-kaitse/euroopa-andmekaitse-reform
Kasutatud piltide allikad:
- Smartinsights
- Wikimedia Commons
- Pixabay
- Pexels