You are currently viewing Google Analytics 4 – 11 asja, mida pead sellest teadma

Google Analytics 4 – 11 asja, mida pead sellest teadma

Google Analyticsi suur muudatus on nüüd vähem kui 9 kuu kaugusel (Google poolt planeeritud sulgeda 1. juulil 2023. aastal) ja selleks on aegsasti mõistlik ettevalmistusi teha.  Kindlasti tekib küsimus, et kas need ettevalmistused on keerulised ja aeganõudvad? Lühidalt saaks vastata, et õnneks ei ole Google Analyticsi 4 (GA4 )seadistus niivõrd keeruline ja seetõttu alljärgnevalt anname ülevaate mis muutub GA4-s, mida tasub tähele panna ja mida kindlasti teha.

Mis Google Analytics 4 tulekuga muutub?

Google Analytics 4 on disainitud nii, et see aitaks mõõta erinevaid andmetüüpe ja kohti samal ajal vastates järjest rangematele isikuandmetekaitse reeglitele. Nt. Kui soovite näha veebilehe ja aplikatsioonide analüütikat ühes kohas.

  • Uus GA 4 on eventide põhine, UA on sessiooni põhine (ehk palju veedab aega saidil)
  • Uues GA 4-s saad omale ise raporteid genereerida. Põhilised on olemas, aga saad neid ise juurde teha vastavalt soovidele
  • Uus GA 4-d saab seadistada nii veebilehe kui äppides koos. Vanal versioonil olid ainult property and view lahendused
  • Tehisintellekti roll on kasvanud, mis peaks aitama erinevate turunduskampaaniatest rohkem infot saada ja lisaks toob välja erinevaid kasvukohti ja muid trende.
  • Välimus (alljärgnev pilt)
  • Suures plaanis suurenevad erinevad võimaluse (BiqQueryga liitumine, custom dimensionsite arv jne)

Seega neid muudatusi uues analüütikas jagub, kuid osa asju jääb ka alles ning üldised vana analüütika põhimõtted kehtivad samuti.

Google analytics 4 võrdlus

Kiire ülevaade Google Analytics 4-st

Asjad, mida pead teadma

  1. Esimene ja kõige loogilisem samm on seadistada omale Google Analytics 4. Seda saad seadistada mitut moodi sõltuvalt veebilehest, kuid soovitan alustada paari video ja blogi lugemise/vaatamisega ning seejärel alustada GA4-s seadistusi. Hea juhendi on loonud Molivery
  2. Kui kõik seadistud on tehtud ja reaalajas näed enda liiklust, siis tasub ära seadistada evendid. GA4-l on osad asjad juba automaatselt seadistatud, nt lehe vaatamine, kerimine, väljaminevad klikid, failide allalaadimine jms). Samas on teenustel vaja mõõta vormide ja e-poodidel e-poega seotud analüütikat ning seda on vaja eraldi seadistada. Google on toonud välja ka võimaluse, et saad juba osasid üle tuua, kuid see ei pruugi alati kõike üle tuua ja nagu eelnevalt öeldud ei ole uues analüütikas kõik samamoodi. Alljärgnevalt mõned head videod, kust lisa uurida
    https://youtu.be/ZOmhyQICMXw?t=741 või https://www.youtube.com/watch?v=N5mGXJLrtrs&t=288s
  3. Võib vist julgelt öelda, et suurimad muudatused on tulnud just raportites ja nende võimekused. GA4-s on tohutult erinevaid võimalusi raporteid vaadata, muuta ja seadistada. Lisaks on loodud ka custom raportid, mida saab ise endale vastavalt seadistada explore tabi alt. Kuidas täpsemalt erinevaid võimalusi kasutada soovitame vaadata Analyticsmania blogist
  4. Oleme ausad, et GA4 visuaalse ja erinevate lahenduste vastu olid alguses paljud turundajad. See tundus keeruline, teistsugune ja ei olnud loogikat. Samas on see paari aastaga saanud omajagu täiendusi. Seega soovitame võtta GA4 õppimiseks aega ja natuke lugeda. Heaks lähtekohaks on Google ametlik sertikaadi koolitus – https://skillshop.exceedlms.com/student/path/508845-google-analytics-certification
  5. Suurepäraseks GA4 uuenduseks on kliendi teekonna nägemine. Nüüdsest on paremad võimalused näha erinevaid klientide puutepunkte sinu ettevõttega. Näiteks kui kasutab veebis päringut, vaatab äpis tooteid ja tuleb teeb veebis lõpuks ostu.
  6. Kui üleval on juba tehisintellekt välja toodud, siis selle kasutamata jätmine oleks patt. Seal on võimalus küsida erinevaid andmeid ja lisaks pakub ta ka aeg-ajalt erinevat infot ning prognoosib kui palju külastajatest võiks midagi lähiajal osta. Google on pööranud ja arvatavasti pöörab sellele veel omajagu rõhku ning see paraneb lähiajal kindlasti veel.
  7. Välimus on Google Analytics 4-l muutunud üpris palju ja sellega harjumine võtab aega. Samas on seal ka omajagu asju vanast Google analytics 3-st. Peamiselt koosneb välimus avalehel olevatest standardiseeritud raportitest ja menüüs olevatest erinevatest võimalustest, millest „reports“ tab.
  8. UTM parameetrid on endiselt olulised ja neid tuleb kasutada. Üllatavalt suur osa firmasid (ja ka turundajaid) neid mõõtmiseks ei kasuta ja seetõttu puudub detailne ülevaade, mis reklaamid toimisid ja kust tuli reklaamiraha tagasi. Ise oleme kasutanud aastaid ja võiböelda, et need on analüüsimiseks kriitilise tähtusega. Tööriista leiad – https://ga-dev-tools.web.app/ga4/campaign-url-builder/
    Selle kohta on päris hästi kirjutanud Andrus oma blogiloos. Lisaks ta toob erinevaid nippe ja mõtteid välja – https://andrus.digital/utm-parameetrite-kasutamine-ja-google-analytics-4/
  9. Erinevate kontode ühendamine (Google Ads, search console jt) Google Analytics 4-ga on samuti oluline, et saada näiteks täielik ülevaade reklaami tulemuslikkusest või kasutaja teekonnast. Selleks mine Google Analyticsis admin->property ja keri allapoole vastava tooega ühendamise kohta.
  10. Erinevatele blogid ja väljaanded on väitnud, et paremaks on minemas 3-osapooltega ühendamise võimalused. Näiteks eelkõige tänu täiustatud kliendi segmenteerimise võimekusele.
  11. Võimalusel uuri erinevaid Google ametlikke kanaleid ja teisi blogisid, sest Google Analytics 4 funktsionaalsusi tuleb iganädalaselt juurde. Hetkel on GA4-s veel mõned GA3 funktsionaalsused puudu, kuid loodetavasti need tulevad ühel või teisel moel ka uude analüütikasse.

Mida järgmiseks teha

  1. Seadista täna (veel parem oleks eile) ära GA 4 oma kodulehel ja hakka andmeid koguma (kiire juhend allpool).
  2. Seadista ära vajalikud evendid, et analüütika hakkaks koguma infot teile vajalike goalide ja e-poe analüütika osas.
  3. Hakka vaikselt õppima erinevaid raporteid, vaateid ja võimalusi. Omalt poolt saame tõdeda, et tneid on palju.
  4. Testi, testi ja veelkord testi.

Kuidas Google analytics 4 täpsemalt seadistada vaata – https://neilpatel.com/blog/google-analytics-4/ või alljärgnevast videost

Head allikad, kust veel lisa uurida

https://turundajateliit.ee/google-analytics-4-dentsu-iprospect/
https://molivery.com/et/blogs/google-analytics-4-lisamine-kodulehele/
https://www.veebimajutus.ee/blogi/google-analytics-4

https://turundajateliit.ee/google-analytics-4-dentsu-iprospect/

Välismaiseid

https://support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=en
https://support.google.com/analytics/answer/9964640?hl=en#zippy=%2Cin-this-article
https://skillshop.exceedlms.com/student/path/508845-google-analytics-certification