Google Adwords on tänapäeval üks populaarsemaid tasulisi internetiturunduse viise, mida kasutavad agentuurid, suured organisatsioonid ja väikesed ettevõtted. Peamine põhjus miks seda nii laialt levinud on see, et Adwordsi tasuline reklaam üks efektiivsemaid viise jõuda potentsiaalse kliendini, sest täna otsivad inimesed esimesena asjana teenust või toodet googeldades. Alljärgnevalt toomegi välja 7 nippi, mida arvestada ja silmas pidada Google klikipõhise reklaami loomisel ning efektiivsemaks muutmisel.
1. Kampaania seadistamine
Esmalt peab ära määratlema, kes on sinu ettevõtte sihtgrupp (kes ta on, kus Ta käib, milliseid asju otsib, millistel reklaamidel klikib jne). Põhimõtteliselt peab looma ostupersoona, et saada oma sihtgrupist paremini aru. Teine oluline asi on jälgida just, et igale vastavale märksõnade teemadele tehakse eraldi reklaamigrupp ja reklaamid, sest muidu võivad need olla mitte relevantsed ning seetõttu võivad langeda CTR, kvaliteediskoor ja seeläbi tõsta reklaami hinda. Viimaseks soovitame alati mõelda läbi kogu plaan, et mis märksõnad, reklaamid, millised grupis asuvad
2. Täpselt valitud märksõnad
Üks kõige olulisemaid tegevusi on Google makstud reklaami juures on õigesti valitud märksõnad. Kindlasti teab iga ettevõtte laias laastus, et mis märksõnadega kliendid otsivad tema toodet, kuid parim viis selleks on kasutada Google Keyword Plannerit. Siinjuures on oluline rõhutada, et märksõnade otsingul peaksite tähele panema märksõnade tüüpe, mis on lai vaste (broad match), osaline vaste (phrase match) ja täpne vaste (exact match). Lisaks on olemas veel kitsendatud lai vaste ja negatiivsed märksõnad (loe lähemalt). Üldjoontes soovitatakse alustuseks kasutada osalist vastet, kuid kõik sõltub ettevõtte tootest ja teenusest.
Teiseks võimaluseks, kui teie ettevõttel on Adwordsi konto siis vaadata kampaania all olevast reklaamgrupist (valides kõik või paar märksõna) üleval riba peal „search terms“ ja seejärel näete, mis märksõnadega inimesed otsivad.
3. Reklaamtekstid
Reklaamide koostamise juures on tähtis koostada reklaamid just lähtuvalt ettevõtte potentsiaalsetest klientidest, mitte kõigile. Tihtipeale proovitakse reklaami võimalikult laiale sihtrühmale suunata ja seepärast klikivad reklaamile inimesed, keda tegelikult toode või teenus ei kõneta.
Teine oluline faktor reklaamide kirjutamisel on, et need oleks potentsiaalsetele klientidele väärtuslikud (sõna „tasuta“ aitab), võimalikult usutavad (kliendid kardavad riski) ja tegevusele üles kutsuv. Näiteks on suur vahe kahel tekstil – helista meile kohe või et me tegutseme aastast 1998. Seepärast kasuta kindlasti reklaami sees ja pealkirjas märksõnu, mis aitavad otsingu teostanud inimesel aru saada, kas see on see, mida Ta otsib. Lisaks soovitame kasutada ära sitelinke, mida soosib Google ja aitab inimestel kiiremini jõuda soovitud infoni. Seepärast keskendu reklaami copy tegemisel just kliendi lõppeesmärgile.
4. Maandumisleht
Esimene ja kõige olulisem asi, mida maandumislehe juures silmas pidada on see, et ei ettevõte ei suunaks oma tasulise reklaami kliente esilehe. Miks? Peamine põhjus on see, et inimesed on esiteks juba otsinud Googles infot ja teiseks on nad üldjoontes laisad ettevõtte lehel ringi vaatama ning seetõttu võib potentsiaalne klient kaduma minna.
Samas väheolulisem ei ole kampaanialehe puhul oluline selle üldised eesmärgid nagu mida see leht peab saavutama, kes on selle sihtrühm (huvid, vanus, asukoht jne) ja kus peamiselt nad tulevad. Suure tõenäosusega käivad samal lehel ka orgaanilisest otsingust, sotsiaalmeedias ja emaili kampaaniatest tulevad inimesed. Seetõttu on oluline nende kõigiga arvestada. Veel tuleb tähele panna, et maandumislehe tekst peab olema võimalikult atraktiivne, põnev ja lihtne lugeda ning ootused peavad vastama reklaamis antud lubatustele. Võimalusel tasub koostada igale reklaamgrupile eraldi kampaanialehed.
Ühe hea artikli maandumislehtedest on kirjutanud Hubspot.
5. Google Adwordsi reklaamide jälgimine ja pidev optimeerimine
Adwordsi klikipõhisel reklaamkontol saab mitmeid asju seadistada ja jälgida, kuid olulisemad neist on märksõnade hind, klikitavuse määr (CTR), reklaamide tekst ja maandumisleht.
Märksõna hinna puhul tuleb jälgida, kui kasumlik see ettevõttele on. Näiteks toob palju klikke, kuid konversioonid puuduvad, siis tasub valida näiteks teine märksõna tüüp (osaline või täpne vaste). Lisaks, kui märksõnaga tuleb konversioone, kuid ei ole saavutanud 1 positsiooni, siis tõstke hinda vastavalt vajadusele. Kui olete saavutanud sobiva kvaliteediskoori, siis võib märksõnade hinda ka langetada, kuid selle juures tuleb hoolega jälgida, et te ei kaotaks positsioone. Samas kui märksõna ei too klikke ega konversioone, siis pange see pausile või kustutage.
Reklaamid ja klikitavuse määr on omavahel tihedalt seotud ning seega soovitame reklaamtekste pidevalt testida. Parim viis CTR tõstmiseks on optimeerida reklaamide copy’ga.
Maandumislehe optimiseerimiseks soovitame kasutada Google Analyticsi Experimenti või Optimizelyt. Samas võite oma kampaanialehel muuta tekstide, piltide vormide ja teiste veebielementide asukohtasid, et teada, mis toob parima tulemuse.
Lisanipp: Vaata kindlasti üle, et reklaamgrupis oleks võimalikult sarnased märksõnad, fraasid jne. Põhjus on selles, et mõne märksõnaga võib vale reklaam kuvada. Näiteks pulmakaunistusi reklaamides reklaamite pulma ja inimesed võivad otsida pulmakorraldust.
6. Analüütika ja eesmärgid
Google Adwordsi konto loomisel soovitame meie koheselt teha kaks asja. Esiteks seadistada ära konversioonid, mis näitavad kui tulemuslik teie tasulise reklaami kampaania on. Seda, kuidas konversioone seadistada on võimalik vaadata Google materjalidest. Teise asjana tuleks ära ühendada omavahel Google Adwords ja Analytics, et kogu esimese andmed oleks näha teie veebianalüütikas. See annab palju suurema ja parema ülevaate kodulehele tulevatest tasulise reklaami klikinutest ning aitab aru saada, mida nad edasi teevad.
7. Arvuta ROI (Investeeringutasuvus)
Nüüd kui kõik eelnevad punktid on täidetud ja reklaamid töötavad, siis on viimaseks ülesandeks arvutada välja Adwordsi reklaamide tasuvus ehk ROI. Selleks võib kasutada järgnevat valemit:
(tulu – müüdud kauba või teenuse maksumus) / müüdud kaupade maksumus
Näiteks kui Te müüte teenust, mille omahind on 50 eurot ja turule pakute 100 euroga. Reklaami abiga müüte seda 8 korda ja seega koguväärtus on 800 eurot ja kulud on 400 eurot. Adwordsi reklaamkulud on sealjuures 100 eurot, nii et kogukulu on 500.
Seega on Teie ROI: (800-400)/500= 80%
Antud näite puhul on teie reklaamide tasuvus 80% ja teenite iga kulutatud euro kohta 1,8 eurot ehk ligi 2x rohkem.
Lisanipid:
Uuri konkurentide tausta tasuta tööriistaga www.keywordspy.com
Kindlasti soovitame üle vaadata ka vanas formaadis tehtud tekstireklaamid, sest Google uuendas Adwordsi reklaami algoritmi, kujundust ja formaati.
Kui Teil on küsimusi Adwordsi kohta või soovite abi, siis kirjutage info@digiturundus.ee
Telli Google Adwordsi haldus meilt!
Autor:
Veiko Ristissaar
Digiturundus OÜ strateeg
Allikad:
- www.wordstream.com/how-to-use-google-adwords
- http://unbounce.com/ppc/write-high-performing-adwords-ads/
- www.wordstream.com/blog/ws/2013/04/16/best-landing-pages
- http://blog.hubspot.com/marketing/landing-page-examples-list
- www.searchenginejournal.com/6-effective-adwords-optimization-techniques-beginners/112289/
- blog.kissmetrics.com/profitable-google-adwords-campaign/